Aktualności
18.02.2021
Z początkiem lutego na trasie DK47 zazbrojono i zabetonowano głowice słupów na podporze 6 NL/NP. Tym samym zakończono budowę pierwszej podpory o wysokości 20,5 metra na obiekcie WD-112 w miejscowości Lasek.
26.10.2020
Aktualnie prowadzone są roboty:
W zakresie robót drogowych:
Kontynuacja odhumusowania placu budowy.
Rozpoczęto wykonywanie robót ziemnych: wykopy i nasypy.
Budowa dróg technologicznych dla zapewnienia transportu wewnętrznego.
W zakresie robót mostowych:
Na obiekcie WD-112 wykonano pale próbne na podporach 1, 2, 3 i 11 – nitka lewa i prawa (pal pionowy – badany, 4 pale kotwiące skośne). Wykonano ławy fundamentowe pierwsze etapy nitka lewa nitka prawa na podporach 4, 5, 7.
Na obiekcie WD-120 wykonano chudy beton pod fundament.
Na obiekcie WD-122 i WD-121 wykonano zbrojenie fundamentu.
25.06.2020
W dniu 25 czerwca 2020 r. odbyło się wbicie pierwszej łopaty na budowie drogi DK47 Rdzawka-Nowy Targ. W uroczystości uczestniczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński oraz lokalni politycy i samorządowcy. Okres projektowania wraz z uzyskaniem decyzji ZRID trwał 22 miesiące, czas realizacji robót przewiduje się na 26 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych tj. od 01 grudnia do 31 marca).


24.09.2019
W dniu 24.09.2019 roku Wykonawca złożył Wniosek o wydanie Decyzji o Zezwoleniu Na Realizację Inwestycji Drogowej. Obecnie jest na etapie procedowania decyzji administracyjnych oraz kończenia opracowania Projektów Wykonawczych.
Maj 2019
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uruchomiła na swojej stronie internetowej zakładkę "Serwis dla podwykonawców", na której znajdują się informacje o procedurach płatności, wzory wniosków i oświadczeń i inne istotne informacje dla PUD.
Serwis ten jest dostępny pod adresem:https://www.gddkia.gov.pl/pl/3973/Serwis-dla-podwykonawcow
Komunikat dotyczący uruchomienia serwisu:
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/33265/Poradnik-dla-podwykonawcow-jak-skutecznie-zadbac-o-swoje-interesy
19.09.2018 - Podpisanie umowy na dwujezdniową drogę z Rdzawki do Nowego Targu
Dobra wiadomość dla jadących na Podhale. 19 września 2018 r. odpisana została umowa na realizację dwujezdniowej drogi pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem w trybie „projektuj i buduj”, z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o.o. z Zawiercia. Koszt inwestycji wyniesie ponad 880 mln 100 tys. zł.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty, estakady). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.
Na fazę projektowania wraz z uzyskaniem decyzji ZRID przewiduje się 23 miesiące, a na fazę realizacji robót 26 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych tj. od 01 grudnia do 31 marca). Rozpoczęcie robót przewidywane jest na 08.2020 r., a zakończenie w 10.2023 r.
Prace przygotowawcze prowadzone były w latach 2008 – 2015. Aneks do programu inwestycyjnego dla tej drogi 26 czerwca 2017 r. podpisał minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, umożliwiając tym samym jej realizację. W trakcie przetargu okazało się, że kwotę zapisaną w Programie Inwestycji trzeba zwiększyć i 29.08.2018r. minister podpisał dokument podwyższający o 90 mln zł budżet inwestycji, co umożliwiło wybór wykonawcy i podpisanie umowy. Zadanie finansowane jest w całości ze środków budżetu państwa [...].
Więcej informacji na: https://www.gddkia.gov.pl/
04.09.2018 - Budowa dwujezdniowej drogi DK47 na odcinku Rdzawka – Nowy Targ
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty, estakady). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.
Prace przygotowawcze prowadzone były w latach 2008 – 2015. Dla inwestycji wydana została decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych, która jest ważna i prawomocna. 26 czerwca 2017 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał aneks do programu inwestycyjnego tej drogi, co umożliwiło ogłoszenie przetargu.
O 90 mln zł w stosunku do wcześniej przyjętych kosztów zwiększył się budżet inwestycji, aby można było dokonać wyboru wykonawcy i podpisać umowę. Aneks do Programu Inwestycji dla budowy dwujezdniowej DK47 Rabka Zdrój – Zakopane na odc. Rdzawka – Nowy Targ podpisany został 29.08.2018r, co umożliwiło dokonanie wyboru wykonawcy drogi w trybie projektuj i buduj. Jako najkorzystniejszą ofertę wybrano ofertę firmy INTERCOR 31 sierpnia 2018 r. [...]
13.07.2018 - Wybrano ofertę na dwujezdniową drogę z Rdzawki do Nowego Targu
Z sześciu złożonych ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę dwujezdniowej DK47, na odcinku od Rdzawki do Nowego Targu, 13 lipca 2018 r. jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez firmę Stecol Corporation z Chin. Koszt zadania wyceniony przez tego wykonawcę wynosi 706 mln 244 tys. zł a czas realizacji potrwa 49 miesięcy. Do czasu trwania budowy nie będą wliczane okresy zimowe.
O wyborze najkorzystniejszej zadecydowała suma punktów przyznanych wg. kryteriów : cena – 60 % , właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni - 9%, równość podłużna nawierzchni - 8%, personel wykonawcy - 6%, termin realizacji kontraktu - 12% oraz zagospodarowanie gruntu rodzimego - 5%. Od dzisiaj przez 10 dni inni wykonawcy, którzy brali udział w przetargu mogą składać odwołania od wyboru najkorzystniejszej oferty.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty, estakady). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.
Prace przygotowawcze prowadzone były w latach 2008 – 2015. Aneks do programu inwestycyjnego dla tej drogi 26 czerwca 2017 r. podpisał minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, umożliwiając tym samym jej realizację. [...]